Ciklus-Tudatosság, Avagy Harmóniában Önmagaddal

Ismerkedj meg a ciklus-tudatosság alapjaival. Tudd meg miért életbevágó összhangba kerülni a menstruációs ciklusoddal.

ciklustudatossag

Termékeny női testünk hormonjai, csodálatos körforgásba rendeződve, hullámzó táncot járnak.

A lényünk fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy új életet hozzon a világra. Ezt követik hormonjaink, érzelmeink és a hangulatunk. Egy cikluson belül megvan az ideje, amikor csúcsra járnak, és amikor elcsendesednek.

A bekövetkező hormoningadozások erősen befolyásolják érzelmi állapotunkat, étvágyunkat, gondolkodásunkat. 

Generációk tapasztalatait felhasználva, tudományos kutatások segítségével alkották meg ezt a módszert. Ez a módszer önmagunk megfigyelésén alapul, és számos előnnyel bír:

  • kellemesebb ciklus
  • fittség, hatékonyabb edzések
  • a sérülések kockázatának csökkentése,
  • testi-lelki-szellemi harmónia,
  • hatékony stresszkezelés,
  • jobb közérzet, kiegyensúlyozottabb teljesítmény
  • a PMS tüneteinek csökkentése,
  • pihentetőbb alvás.
boldogsag

Mi a ciklus-tudatosság?

Röviden: a ciklus-tudatosság vagy -szinkronizálás egy életmód és élet szemlélet. Ennek keretében étkezésünket, edzés rutinunkat, szokásainkat a menstruációs ciklusunkhoz igazítjuk.

Ebben a hullámzásban való eligazodás néha igencsak nehéz feladatnak tűnhet. Legfőképp azért, mert sok információval csak felnőtt fejjel találkozunk.

Pedig milyen jó lett volna ha ezt már az iskolában is tanítják!

A magyar köztudatba főleg “hormonmentes Janka” áldásos tevékenységének köszönhetően kezdett el beszivárogni. Termékenységtudat, néven is találkozhatsz vele, bár a szemlélet nemcsak a “baba tervezésről” szól.

Orvosok által kidolgozott, több évtizedes, komoly megközelítése ez a női test működésének. A lényege, hogy jobban kiismerjük saját változásainkat, és ezáltal ráhangolódjunk önmagunk igényeire

A ciklusunk harmonizálása által mélyebben megérthetjük önmagunkat, nőiségünket. Támogathat minket a mindennapok harmonikus, élvezetes megélésében. Segítségével könnyen és időben észlelhetjük az egészségünkre káros folyamatokat.

Ládoniy Bori mosolygo profilkep

Ennek a rendszernek az elkötelezett híve és gyakorlója vagyok én is. Ciklus-tudatos edzésprogramomat pedig azzal a céllal dolgoztam ki, hogy segítséget nyújtsak neked abban, hogy mindegyik időszakban a legtöbbet tudd kihozni önmagadból. Tarts velem, teljesedj ki nőiségedben, használd ki a benned rejlő lehetőségeket. 

Végre egy edzésforma amivel végig motivált maradhatsz a női ciklusod során.

Jóga, Bodyart & Hastánc

100% Pénzvisszafizetési garanciával

Kiknek ajánlott a ciklus-tudatosság?

Minden, termékeny életszakaszában lévő nőnek érdemes alaposabban megismernie menstruációs ciklusát. Vannak azonban olyanok, akik számára kiemelten hasznos lehet a módszer alkalmazása. Ők azok, akik

  • policisztás petefészek szindrómában (PCOS) szenvednek,
  • erős menstruációs fájdalommal küzdenek,
  • túlsúlyosak,
  • gyakran fáradékonyak, nincs elég energiájuk,
  • csökkent libidót tapasztalnak, és szeretnének ez ellen tenni
  • babát terveznek.

A menstruációs ciklus alapvetően egy kiegyensúlyozott hormonális folyamat, azonban van, hogy felborul a rendszer. A fentiek kapcsán és a termékenység támogatásában is hatékony segítség a tudatos megfigyelés. Visszanyerhetjük általa az egészségünket.

Hogyan is működik a ciklusunk?

A női működésünk hasonló a természet évszakokon átívelő körforgásához.

Megértése lehetővé teszi számunkra, hogy szorosabb kapcsolatba kerüljünk saját testünkkel, és érzelmi és mentális állapotunkkal. Tekintsük át a női ciklus négy szakaszát. 

Ha szeretnél külön is olvasni az évszakokról, akkor nézz körül a blogban. Ott részletesebben kifejtem, hogyan érdemes mozogni az egyes szakaszokban. Valamint étrendbeli tippeket is hozok számodra.

ciklus-tudatosság

a belső Tél

Azt gondolom, hogy ezt az időszakot kell a legkevébé bemutatni, hiszen a vérzés erősen meghatározza ezt az időszakot. 

A test megpihen, megújul, és megszabadul az elöregedett rétegektől. Ez a fázis általában 3-7 napig tart. Az ösztrogén és progeszteron hormonok szintje alacsony. A megvastagodott méhnyálkahártya (ún. endometrium) leválik a méh faláról és vérzés kíséretében távozik a szervezetből. 

Ilyenkor gyakran tapasztalhatunk fájdalmat, fáradékonyságot, depressziót vagy hangulatingadozást. Kíméletes mozgással, egészséges táplálkozással, és pihenéssel tehetünk azért, hogy elviselhetőbb lesz ez a pár nap. 

bekuckózás

Spirituális vonatkozásban a tél a múlt elengedése. Visszahúzódás, a soraink rendezése. Elfogadása annak, hogy nem történt meg a megtermékenyülés. A szervezet megtisztul, hogy tiszta lappal kezdhessen felkészülni a teremtésre.

Belső tavasz - a Peteérés folyamata

A menstruációt a follikuláris szakasz azaz a belső tavasz követi. Ez a kb. 5-14 napos időszak életerőt, növekedést, a petesejtek érését hozza. Emelkedik az ösztrogén és progeszteron szint, testünk építkezik.

Érezzük is, ahogy újult erővel vetjük bele magunkat a feladatainkba. Ezen időszak lendületét kihasználva végezhetünk intenzívebb edzéseket is. Érdemes az emésztést támogató ételeket fogyasztani, valamint fokozni a kollagén és C vitamin bevitelt, ellensúlyozva az alacsony progeszteronszintet.

Spirituális vonatkozásban a tavasz a megújulásról szól. A test szorgalmasan építkezik és készül a teremtésre. A lendületesség, a kreativitás és frisseség jellemző lelkilegés mentálisan is.

tavasz

Belső Nyár - Ovuláció

Ezt követően elérkezik az ovuláció, a sugárzó nyár. Ebben a 2-3 napban csúcsra járnak az energiáink és kiszabadul az érett petesejt a tüszőből, jelezve:

Készen állok a megtermékenyítésre! 

Ha szeretnéd tudni, a tested mikor van a legtermékenyebb állapotában, figyeld a méhnyaknyák állagának változását. Erről találsz még részletesebb cikket az írásaim között.

Tetőzik az ösztrogén, sőt megjelenik a tesztoszteron is. Most mindent beleadhatsz az edzésbe.  Hiszen megállíthatatlan vagy, mint egy amazon!

amazon

Pár ciklus alatt kitapasztalhatod, mikor érdemes leginkább a fogantatásra, vagy a megelőzésre koncentrálni. Élvezd ki ezeket a színpompás napokat.

Spirituális vonatkozásban a nyár a beteljesülésről szól. A tested megteremtette a lehetőséget arra, hogy két apró sejt találkozásából egy új élet születhessen.  Itt vagyok! Jelzi ezt a világ felé a mosolyodon, a feromonokon keresztül.

Belső Ősz - Luteális szakasz

A természethez hasonlóan számunkra is lassuló időszak következik. A luteális szakaszban a kiürült tüsző átalakul sárgatestté, előkészülve a lehetséges terhességre. Ez a 12-16 nap nagyon sok változást hoz a női testbe: ha nem termékenyül meg a petesejt, a szervezet felkészül az újrakezdésre.

Megjelenhetnek a menstruációt jelző tünetek, rövid nevén a PMS. Mint például mellfeszülés, puffadás, görcsölés, ingerlékenység, székelési problémák, falási rohamok, szorongás, depresszió. Persze nem minden nőnél jelentkeznek ezek a kellemetlenségek.

Ha nálad jelentkezik a PMS akkor fordítsd át úgy, hogy...

“Priorizáld Magad Sürgősen!”.

belső tél

Spirituális vonatkozásban az ősz, a lelassulás és elengedés időszaka. A lényed mindent megtett azért, hogy egy lélek megfoganhasson. De ez nem történt meg. A petesejt, így az új élet lehetősége elveszik. A test gyászol, ami a menstruáció előtti lehangoltságban érhető tetten.

Fontos, hogy lassíts, és előtérbe kerüljön az öngondoskodás. Ilyenkor ajánlott moderáltabb intenzitással mozogni, a cél a feltöltődés legyen. A sok folyadék és a falási rohamokra válaszul készített egészséges finomságok sokat segíthetnek ezekben a napokban.

Készítsd fel a tested, hiszen hamarosan beköszönt a tél.

ciklus szinkronizálás

A ciklus-tudatosság és az étkezés

A táplálkozás és hormonális változások között már tudományosan is bizonyított az összefüggés. Adott ételek képesek bizonyos hormonok termelését befolyásolni, míg más élelmiszerek alapból is tartalmazzák azokat. Így fogyasztásuk által akár külsőleg is tudjuk pótolni azt, ami szervezetünkből hiányzik. Vagy túlzott bevitelük meg is boríthatja hormonláis egyensúlyt.

Emésztési- és hormonrendszerünk, víz háztartásunk és testünk egyéb szükségleteinek ciklikus változásaival összehangolhatjuk táplálkozásunkat is. Ezáltal nagymértékben hozzájárulhatunk a természetes egészség megőrzéséhez.
Minél inkább támogatjuk a belső igényeink szerint értkezünk, annál kellemesebbé tehetjük az egyes évszakokat. Támogathatjuk a fogyást, enyhíthetjük a menstruációs fájdalmakat.

A jobb közérzet mellett pozitívan befolyásolhatjuk a termékenységet is. A ciklus-tudatos táplálkozás továbbá hatékony kiegészítése a női hormonális betegségek kezelésének is.

Hogyan tovább?

Jogos a kérdés.

A legfontosabb tanácsom számodra, hogy figyelj oda magadra!  Ez egy folyamat, haladj benne a saját tempódban.
Lehet, eltelik pár ciklus, mire feltérképezed tested-lelked különböző változásait. Adj időt magadnak, és hidd el, megtérül a magadba fektetett energia.

Ebben az önismereti útban tudlak Téged támogatni a “Női edzések ciklus-tudatosan” videós kurzusommal. Olyan egyedi mozgás- és tudásanyagot állítottam össze Neked, mely biztos, hogy mindig támogatni tud Téged. Segítséget nyújt a természetes és harmonikus nőiesség megélésben.

A videók mellett két kiegészítő anyagot is találsz: az értékes tudásanyagot tartalmazó Kisokost, valamint a Ciklusnaplót. Ezekben gyakorlati támpontok, és önismereti kérdések segítenek Neked.

Így könnyedén nyomon tudod követni a fizikai jeleket.

Kívánom, hogy jobban megértsd önmagad és csodálatos tested működését. Egy kis gyakorlással, ez olyan természetes lesz számodra, mint az évszakok váltakozása.

magabiztosabb tartas
eros elegans email boritokep

4+1 részes videós edzésrutin